вторник, 17 июля 2012 г.

Et norsk sommerhus i Danmark

Et norsk sommerhus i Danmark
  • © Jesper Ray

    Hvis huset her kunne tale, ville det juble over sit nænsomt renoverede udseende - på norsk. Dets liv begynder nemlig i Oslo, hvor en dansk familie under verdensudstillingen i 1914 falder pladask for det toetagers træhus. Familien køber de 168 kvadratmeter, skiller dem ad og sættter dem sammen igen på en stor grund lige ud til Kattegat i det nordsjællandske Dronningmølle, og i mange år fungerer det som familiens badehus. Men tiderne skifter, og huset ligger øde og forfalder, indtil den nuværende ejer køber det og giver huset den kærlige omgang, det fortjener.

    „Jeg er selv vokset op i Dronningmølle og var bare fem år gammel, da jeg første gang forelskede mig i træhuset. Jeg husker tydeligt, at jeg lovede mig selv, at hvis jeg engang fik penge, så ville jeg købe det. Huset lå jo helt perfekt, og så så eventyrligt ud, at det forblændede en lille drengs øjne,“ siger husets lykkelige ejer.

    Læs mere og se flere billeder fra det skønne sommerhus på de næste sider.


  • © Jesper Ray
  • Galleriet fortsætter efter annoncen

  • © Jesper Ray
  • © Jesper Ray
  • Galleriet fortsætter efter annoncen

  • © Jesper Ray
  • © Jesper Ray
  • Galleriet fortsætter efter annoncen

  • © Jesper Ray
  • © Jesper Ray
  • Galleriet fortsætter efter annoncen

  • © Jesper Ray
  • © Jesper Ray
  • Galleriet fortsætter efter annoncen

  • © Jesper Ray
  • © Jesper Ray
  • Galleriet fortsætter efter annoncen

  • © Jesper Ray
  • © Jesper Ray
  • Galleriet fortsætter efter annoncen


Smuk og elegant indretning med Bolig Magasinet

Original article and pictures take boligmagasinet.dk site

Комментариев нет:

Отправить комментарий